dimecres, 5 de setembre del 2012

5KM FESTA MAJOR SANT QUIRZE DEL VALLÈS

Aprofitant que el dia 2 de Setembre ja estaria per terres catalanes, i desprès de parlar amb Jordi decidim anar a fer una cursa, curta però gratuïta, que en els temps que corren es difícil.
La cursa començava a les 10:00 així que sobre les 9:00 arribem a Sant Quirze per fer la inscripció i escalfar una mica. Al arribar no es veu massa gent però a mesura que passa el temps es veuen més atletes. Fem un escalfament d’uns 25 minuts i desprès unes progressions i cap a la sortida. Calcule que hi haurà uns 250 atletes disposats a fer allò que ens apassiona, córrer. La cursa encara que sense pendents pronunciats no té pràcticament ninguna zona plana.
 
Jordi es situa en primera fila i jo un poc més endarrerit, amb 10 minuts de retard es dona la sortida i a donar-ho tot, sols serán un poc menys de 20 minuts si tot va bé.
Els primers surten molt forts i jo un poc més endarrerit però els tinc a uns 10 metres. Veig que porten un ritme molt elevat I jo decidisc fer la meva carrera sense obsessionar-me. El primer quilòmetre va quasi tot cap avall i es fa molt ràpid, 3:12.
Al segon quilòmetre ja trobem zones amb pendents cap a punt però també cap avall. Vaig ja prou asfixiat però la cursa és curta i no s’ha de reservar res. Calcule que vaig sobre la posició 10, pas pel segon quilòmetre 3:37.
 
Seguim fent metres i la cursa va molt estirada, em trobe ja totalment sol però en posicions prou capdavanteres, em passen 2 atletes a un ritme molt alt, que a més van retallant recorregut a les corbes, allà ells. Per la forma que tenen de córrer pense que abans d’arribar els donare caça, quilòmetre 3 3:53. El quart quilòmetre es fa més pesat però patint una mica aguante un bon ritme i tinc a Jordi sempre a la vista encara que no puc arribar a la seva altura, quilòmetre 4 4:03.
Entrem ja a l’últim quilòmetre on supere als 2 atletes que m’havien passat i patint en file l’ultima baixada  on vaig creuant-me amb els primers atletes, que ja van cap amunt. Calcule i vaig a la posició 8 desprès de Jordi, em creue amb ell i l’anime, ja queda poc. Faig el gir de 360° i cap amunt, uns 200 metres i a la rotonda girem ja cap a l’esquerra on tenim l’arribada. Arribe a la rotonda i em gire per a veure si ve algú a prop i veig a un atleta a uns 10 metres, pense que ja no m’agafarà i em confie, però just davant de la linea d’arribda em supera. Acabe a la novena posició amb un temps de 17 minuts i 39 segons per a completar els 4800 metres que em marca el Garmin i no els 5000 metres, a 3:41. A una mitjana de 175ppm
Content per la cursa i perquè poc a poc vaig agafant ritme de competició, a més mai havia quedat tan avant en ninguna cursa.
Jordi ha quedat a la setena posició i m’ha avantatjat en uns 20 segons. De regal samarreta tècnica i avituallament amb beguda isotònica. Ara a seguir entrenant pel Half de Berga del 16 de Setembre.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada