dimecres, 12 de setembre del 2012

TRIATLÓ SANT VICENÇ DE CASTELLET

Ahir i aprofitant la Diada de Catalunya es celebrava un peculiar triatló a Sant Vicenç De Castellet. Cap allà vam anar Jordi, Alberto i jo. Quedem Jordi i Jo sobre les 7:50 i desprès de carregar-ho tot al cotxe passem per Terrassa a per Alberto. Amb molt de temps arribem i desprès de recollir dorsals i demés ens dirigim cap a la zona de sortida.
La natació constava de 500 metres on els triatletes ens repartíem en dues piscines, una de 25 metres per a la categoria sènior, i l’altra de 20 metres per a la categoria +35. La sortida es donava per carrils en sortides cada  20 segons en funció del color del casquet de natació. Seguidament havíem de fer uns 20 quilòmetres en bicicleta amb uns primers quilòmetres de tobogans i desprès una pujada constant d’ aproximadament 4 o 5 quilòmetres i desprès baixar per el mateix lloc. Finalment una cursa d’uns 4 quilòmetres per dins del poble amb trams de pendents pronunciades.
Gran equip amb L'Alberto, Jordi i jo
Abans de les 10 fem un poc d’estiraments i desprès de desitjar-nos sort ens dirigim cadascú cap al seu carril, a mi em tocava el 4, on desprès de fer 50 metres de natació per comprovar l’estat de l’aigua espere el meu torn.
Sobre les 10:05 es donà la sortida i els primers triatletes comencen a nadar, un minut més tard em tocava a mi, així que quan m’avisen, cap a dins. Els primers metres els faig bastant ràpids però ràpidament comencem a fer avançaments i per moments es fa complicat nadar. Quan porte uns 150 metres avance a un triatleta ja que va un poc més lent que jo i aprofite que no ve ningú de cara. Passen els metres sense més complicacions però la fatiga ja va fent acte de presència, a falta de 100 metres un triatleta m’avança i intente posar-me a peus però al viratge em deixa, els últims metres es fan més fàcils ja els triatletes comencen a sortir de l’aigua. Acabe el primer sector desprès de 8 minuts, temps dins del previst.
Ràpidament vaig cap a la zona de boxes on tinc algun problema per calçar-me les bambes. Agafe la bicicleta i intente anar al màxim des del primer moment, a la sortida del poble agafe a un triatleta i ens posem a fer relleus, poc desprès agafem a un altre triatleta que també passa a col·laborar, les zones planes i de baixada no se’m fan pesades però a les pujades em costa seguir el ritme, la cabra em perjudica un poc. Al començar el portet agafem a un parell de ciclistes més i seguim pujant a ritme constant, però desprès d’uns minuts pujant no puc aguantar el ritme i cedeix uns metres, no m’obsessione per agafar-los però poc a poc torne a conectar amb el grup i ja no l’abandone. Quan queden uns 500 metres per fer el canvi de sentit ens creuem en els primers, on va el Jordi en un grup de cinc unitats, i a falta d’uns 200 metres ens creuem amb l’Alberto i un altre, desprès ja va el meu grupet. Fem el gir de 180° i cap avall. El meu grupet té ja uns 8 o 9 components. Baixem amb bastant precaució però a pesar de tot vaig a la cua del grup i patint sobretot a les corbes molt tancades. A falta de 5 quilòmetres on el terreny ja és de tobogans avance posicions dins del grup i inclús em pose a tirar però mai amb la intenció d’escapar-me ja que no vaig massa sobrat. Arribem al poble i desprès de treure’m les sabates arribem a la transició, em pose a còrrer el tercer del grup però els 2 primers han sortit massa ràpid per a mi. Vaig al meu ritme intentant anar a ritme constant i les sensacions són prou bones. Els 2 triatletes que han sortit davant de mi van poc a poc baixant el ritme i poc a poc vaig recurtant-los, desprès de passar el primer quilòmetre veig a Alberto que va uns metres davant de mi, al cap d’un poc l’avance i ens donem ànims, poc desprès passe als dos triatletes que anaven per davant de mi però em passa un a un ritme infernal i ni tan sols em plantege seguir-lo, segueixen passant els metres i intente mantindre la posició.
Arribe desprès de 1 hora 2 minuts i 43 segons, amb un parcial a la bicicleta de 37 minuts per completar els 20,5km a una velocitat mitjana de 33,1km/h i el parcial de cursa a peu amb un temps de 15 minuts i 17 segons a una ritme de 3:53min/km per fer els 3,93km.
Instants despès i just darrere meu arriba l’Alberto amb un molt bon temps també. Jordi ja havia arribat uns 3 minuts abans.
Desprès de comentar la carrera ens esperem per a veure les classificacions on Jordi queda segon absolut, jo sisé absolut i primer sènior ja que els de la general no computaven per a les altres classificacions i Alberto seté i tercer de veterans.
 Per equips quedem segons, per darrere del Gavà que ha portat un equip molt competitiu.
Segons per equips
Gran ambient i gran triatló amb samarreta commemorativa i botifarra per a tots els participants. L’any que ve si és possible repetirem.

Felicitar a Jordi i a Alberto pel gran triatló que han fet. ENHORABONA CRACKS.



Ara a descansar amb algun entreno suau i el Diumenge a afrontar l’últim gran objectiu de la temporada, la Half triatló de Berga.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada