dimecres, 6 de juny del 2012

CURSA 10K VILANOVA I LA GELTRÚ

Desprès de l’Ironcat, i la ràpida recuperació em vaig inscriure al Half de Balaguer que serà el 16 de Juny, però m’apetia fer alguna cursa pel mig. Així que buscant per Internet i aprofitant que Oscar pujava este cap de setmana ens vam inscriure.

Poc abans de les 9 arribem Lourdes i jo a Vilanova i ens trobem en Oscar i Diana, anem a pels dorsals i a trotar un poc. La pluja es fa present per moments, cosa que deixa el terreny banyat. Minuts abans de la les 9:30 ens dirigim a la sortida, Oscar es queda un poc més endarrerit i jo progresse cap a endavant. El recorregut constava de 2 voltes de 5 quilòmetres totalment plans. La intenció era baixar de 40 minuts, però no ho tenia gens clar, ja que no he corregut quasi des de l’ironcat, i ni tan sols havia fet series a excepció d’un dia.

Puntualment es dona la sortida i a donar-ho tot. Com sempre sortida rapidíssima, passant el primer mil desprès de 3:31. Poc a poc intente buscar un ritme que em permeta anar relativament còmode. Segon quilòmetre a 3:41, seguisc massa ràpid, però vaig bastant bé. Arribem al gir i encarem de nou cap a la sortida, moment en el que anem creuant-nos els uns amb els altres, hi havien uns 700 atletes. A mesura que anem creuant-nos busque a Oscar però no el veig, tercer quilòmetre a 3:46, ritme encara alt però em trobe bé, se que no acabaré a aquest ritme però intentaré no baixar massa a la segona volta. Quilòmetre quatre igual que l’anterior, abans de passar pel quilòmetre tenim l’avituallament, on aprofite per a beure i refrescar un poc, fa molta calor i la humitat és asfixiant. Passe el cinquè a 3:53, més lent però mentre bevia he perdut un poc de ritme. Passe per baix de l’arc de arribada amb 18:46, i comence a fer els meus càlculs per a baixar de 40 minuts, inclús si aguante els cinc quilòmetres a un ritme de 4min/km, baixaré de 39 minuts, quilòmetre 6 i 7 a 3:53 cadascún. Em creue amb Òscar i ens animem, ja queda poc. Més endavant veig de nou a Diana i a Lourdes que estan animant-nos, i al cap de poc gir de nou cap a l’arribada. Aquest quilòmetre se’m fa més pesat, 3:58, estic acusant ja el ritme alt en el que he començat, però no perd cap posició, inclús avance a algú. Ja sols queden 2 quilòmetres on hi ha que aguantar el ritme, novè en 3:56, i l’últim intenta forçar un poc per a fer un bon temps, ja se que baixaré de 39 minuts, inclús per moments pense que puc baixar de 38, però finalment faig l’últim a 3:44, parant el cronòmetre amb un temps de 38:14, a un ritme de 3:49, i acabant a la posició 35.

Felicitar al crack de Òscar que desprès de reprendre els entrenaments fa unes 3 setmanes ja ha fet la primera cursa de 10k de moltes que en vindran a partir d’ara.
Per a acabar de gaudir del dia, anàrem Oscar, Diana, Lourdes i jo a Sitges, passeig, dinaret i tornada cap a Sabadell, un dia perfecte.
A seguir entrenant, que en menys de 2 setmanes toca Balaguer.
Detalls de la cursa amb el Garmin

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada