dimecres, 22 de setembre del 2010

TRIATLÓ D'OLIVA

L’any passat ja vaig participar i com em va agradar molt, este any he repetit. Ha sigut l’últim triatló de la temporada.El triatló constava de 1500 metres nadant, 45 quilòmetres en bicicleta en els que no estava permès el drafting i finalment 10 quilòmetres a peu fent dos voltes a un circuit per la platja d’Oliva.

La eixida es donà a les 9:30 del matí i degut al gran onatge el inici fou un calvari, a mesura que ens endinsàvem mar a dins, l’aigua ens treia cap a fora, però després de superar els primers metres ja es podia nadar en condicions. Poc a poc vaig fent metres, i de sobte em trobe a les primeres meduses que per sort no em piquen, després vaig poder apreciar que van picar a molta gent. Quan em trobe per la meitat del recorregut mire el cronòmetre i marca 15 minuts, millor del que em pensava, a este ritme després de mitja hora ixiré de l’aigua. Transcorre tot amb normalitat i després de 29 minuts i 54 segons arribe a la costa. Bon temps per a mi a pesar de les condicions de la mar.

Ràpid cap a la T1 on després de canviar-me isc cap a Pego, els primers quilòmetres em serveixen per a hidratar-me amb aigua i un gel. Em trobe ja a la carretera que unix Oliva i Pego, on l’asfalt es bastant dolent. Cada triatleta intenta fer la seua guerra encara que sempre hi ha algun que intenta xuplar roda. Arribe a Pego i ens desviem cap a Sagra on es troba el primer portet dels 2 que haviem d’afrontar. A un parell de quilòmetres de la cima em veig al meu germà que ha punxat la roda, quina llàstima.


Arribe dalt i els voluntaris ens ofereixen aigua cosa que ve molt bé. M’hidrate de nou amb molta tranquil·litat i ara ve un descanset cap avall d’uns 4 quilòmetres, que venen bé per a agafar aire de nou. El segon portet es fa més curtet i d’ací a la platja d’Oliva ja es tot un terreny favorable. Em trobe bastant bé i estic rodant ràpid dalt de la bicicleta, a més em sent còmode anant acoplat.

Arribe a la transició després d’1 hora i 23 minuts, a una mitjana de 33,13km/h. Em canvie el més ràpidament possible i em dirigisc a afrontar l’últim tram. El sol ara ja pica de valent a diferència d’abans on s’havia mantingut bastant núvol.


A diferència de València, on vaig ixir massa ràpid, ací ho faig amb molta tranquil·litat, a més el desgast amb la bicicleta es molt major ací ja que no es pot anar a roda i a més hi havia 2 ports.




Faig els primers quilòmetres a un ritme de 4:25 aproximadament i hidratant-me en tot moment, i complete la primera de les 2 voltes en 22 minuts, però poc a poc els dolors estomacals van fent-se més intensos. No passa res, patirem un poc i ja està. A pesar d’això seguisc avançant a prou triatletes, el calor i l’exigència del circuit van passant factura a tots. Arribe a meta després de 44 minuts i 46 segons a una mitjana de 4:30 el quilòmetre i bastant satisfet pel resultat.




He completat el triatló en un temps de 2 hores 41 minuts i 30 segons a la posició 168 de 512 triatletes que van prendre la sortida. Una xifra que em sorprèn es la de 77 no presentats. Hi ha hagut 11 persones retirades i 11 desqualificades.

Pel que fa als parcials, he ixit de l’aigua a la posició 305, fent el parcial ciclista a la posició 148, i el tram a peu a la posició 155. He millorat el temps de l’any passat en més de 6 minuts.

Content pel resultat, sobretot de la natació i de la bicicleta però crec que haguera pogut córrer millor.

La prova al igual que l’any passat molt ben organitzada i un avituallament molt complet al igual que la bossa del corredor amb samarreta tècnica i pantaló inclòs de bona qualitat.

La temporada triatlètica s’ha acabat, ara a descansar un poc i a pensar en nous reptes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada