dimarts, 18 de setembre del 2012

HALF TRIATLÓ DE BERGA

Gran triatló el que es va celebrar a la comarca del Berguedà sobre distàncies de 1,9km nadant en un entorn immillorable com és el pantà de la Baells , 85km de bicicleta a un circuit de 2 voltes i uns 1000m de desnivell i acabant en 21km de cursa a peu ja per dins de Berga fent 3 voltes a un circuit amb un perfil mai pla.
Dissabte desprès de preparar-ho  tot i dinar ens dirigim Lourdes i jo cap a Berga. Al arribar ja es veu un ambient increïble, recollim la bossa del corredor i ens acostem al pantà a deixar la bicicleta, no havia estat mai allí i em va sorprendre per la seua bellesa, donaven ganes de posar-se a nadar. Tornem cap a Berga on havíem i amb Jorge, Isabel, Andreu i Nereida ens dirigim a la roda de premsa dels pro i al posterior briefing. Molta gent i gran notícia poder compartir uns moments amb gent de la talla del Cesc Godoy, Marcel Zamora o Saleta Castro entre altes. Desprès a la pasta party i a descansar a l’hotel.
L’endemà a les 7:00 sona el despertador i sobre les 8:00 ens dirigim cap al pantà, la temperatura era de 9°C, però a mesura que passa el matí la temperatura es fa més agradable, minuts abans de les 10:00 ens fem la foto de rigor i cap a la sortida.
Sense poder escalfar dins del pantà i desprès d’estar uns 5 minuts dins l’aigua es dona la sortida i comença la guerra, colzades, patades... Intente no rebre massa però és impossible, m’he situat al centre i ara no hi ha manera de ixir. La primera boia i la segona és totalment recta i té uns 800m, arribe allí bastant còmode i ja la gent va prou dispersa, d’ací gir a la esquerra i a buscar la tercera boia i la quarta boia les quals supere sense problemes, vaig nadant bastant concentrats i intente mantenir la tècnica en tot moment, una vegada superada la quarta boia ens dirigim cap a la sortida, aquest últim tram si que se’m fa llarg, sobretot els últims metres, on pareix que no s’avança i no arribe mai. Desprès de 34:11 pose peu a terra en un temps dins del previst. Transició molt llarga, on veig que encara hi ha moltes bicicletes, i em trobe amb Lourdes, Isabel i Nereida que m’animen, veig també a Andreu que ja està agafant la bicicleta.
 Agafe la bicicleta i ràpidament a afrontar els 85km de bicicleta, el primer tram l’aprofite per a beure un poc d’aigua i ja desprès de pasar Berga em prenc un gel, d’aquí fins a Puig-Reig va tot pràcticament cap avall i s’agafem velocitats molt elevades, el problema és que tot el que hem baixat ho haurem de pujar. Veig a Andreu i comentem sensacions, a partir d’aquí venen uns 15 quilòmetres d’ascens constants però no massa pronunciats. Intente hidratar-me en tot moment però veig que no vaig fi del tot, em costa agafar ritme a les pujades, a pesar d’això vaig al ritme de la resta de triatletes que m’envolten, quasi dalt veig a Robert, que va reservant. Quan arribe al gir de la primera volta ve el moment clau, no hem queda aigua, sols isotònica, intente agafar un bidó d’aigua 2 vegades però no ho aconseguisc, pense que la zona d’avituallament no estava em bon lloc ja que es passa molt ràpid, així que fins arribar a Puig-Reig havia d’aguantar amb un bidó d’isotònica, ràpid descens fins a Puig-Reig i ara si, agafe aigua i em prenc el segon gel, un poc tard però no em quedava aigua. No em senta massa bé i la segon pujada se’m fa bastant dura i no puc aguantar el ritme, em passen bastants triatletes.
 La pujada es fa eterna i mentalment estic derrotat, em passa pel cap arribar a boxes i deixar-ho però hi ha que aguantar, passe un moment difícil, crec que com mai abans en un triatló, a més l’estomac el tinc fatal i només que tinc ganes de beure aigua i més aigua. Desprès del calvari de la pujada vaig animant-me poc a poc i al arribar a Berga ho veig tot un poc diferent. Arribe a boxes amb les cames molt carregades, no se si podré aguantar la mitja marató que queda per davant, a més l’estomac segueix malament i seguisc amb més ganes d’aigua i la calor és asfixiant. Em calce les bambes la gorra i a veure com va la cosa. Veig que la gent que ja està corrent va bastant cascada, no soc l’únic, complete la primera volta molt lent però no puc més, a cada avituallament pare a beure aigua, no m’apeteix res més, ni tan sols isotònica.
Durant la segona volta pense en parar a evacuar però poc a poc em passa i vaig trobant-me millor, comence a avançar posicions contínuament vaig creuant-me amb Andreu i Jorge, i també veig a Lourdes, Isabel i Nereida que animen en tot moment i ens donen forces per a seguir corrent. Estic corrent cada vegada millor, la tercera volta la faig més ràpida que les anteriors i arribe desprès de 4 hores 56 minuts i 53 segons, acabant a la posició 77 de 612 inscrits, 500 que acabaren amb 28 retirats i 10 desqualificats.
Per trams, he fet 34:11 a la natació, parcial 74, 2 hores 46 minuts per al tram ciclista, parcial 76, i 1 hora 36 minuts i 39 segons per al tram de cursa, parcial 103.Classificacions

No content per la cursa, crec que hagués pogut fer millor tram ciclista i sobretot de córrer però també he de reconèixer  que no he entrenat suficient per afrontar una prova d’aquestes característiques, a més l’alimentació l’hauré de cuidar més ja que és fonamental per a proves tan llargues. Felicitar també a Andreu i a Jorge per la seua cursa, ja que han sabut patir en una prova que no ha sigut gens fàcil, però podem dir que som finishers.
Menció especial a la meua dona que em recolza i em motiva en tot moment per a poder afrontar aquests tipus de curses amb garanties, sense tu no ho aconseguiria.
No vull acabar aquesta crònica sense donar el meu condol a la família del triatleta que va faltar al tram de la natació després d’un par cardíac. Molta força i ànims a la família, notícies d’aquest tipus mai agraden. Descansa en pau company.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada