dimecres, 25 de febrer del 2015

MARATEST BADALONA



A tres setmanes de la marató  tocava fer un test per avaluar com estic de forma per tal d’afrontar en garanties la primera gran cita de la temporada i què millor que fer-ho a la maratest de Badalona?
La prova començava diumenge a les 9 del matí i constava d’un circuit molt pla de 15km al qual li donaríem 1 o 2 voltes en funció de l’objectiu particular de cada atleta, jo personalment i com molta més gent que està preparant la marató faria 2 voltes per a completar 30km.
Arribe amb temps, aquesta vegada en solitari, agafe el dorsal i a escalfar una mica junt amb Manel i Jordi que també estan preparant la marató. Fa una mica de fred però una temperatura ideal per a córrer una vegada entres en calor. El que si que nota bastant és el vent que si no para serà un enemic més a vèncer.
Minuts abans de les 9 ens dirigim a la sortida. La idea era anar a 4:00min/km aproximadament, ritme al que m’agradaria fer la marató però al veure que hi ha llebre a ritme de 3:55 i no al ritme de 4 decidisc sortir amb ell, hi ha que arriscar una mica.
Els primers quilòmetres em costen ja que és un ritme bastant exigent i entrar en calor és fa un poc complicat, vaig en tot moment a cua de la grupeta d’uns 25 corredors intentant  mantenir-me fresc i sense gastar més energies de les necessaries ja que el vent que bufa amb gana. Vaig en tot moment molt concentrat i els quilòmetres passen bastant ràpid al ritme estipulat. Aprofite també la primera volta per a reconèixer el circuit, que es fa bastant entretingut ja que anem creuant-nos amb la resta de participants. Cada 5 quilometres tenim avituallament cosa que em serveix per a hidratar-me i desconnectar. A mesura que passen els quilòmetres vaig trobant-me millor i ja no em costa tant mantenir el ritme. Sense adonar-me'n ja hem completat la primera volta, invertim  58:27 un poc per baix del temps previst però la llebre ho té tot controlat i va a un ritme molt constant que fa més fàcil aguantar-lo. Durant la segona volta continuem igual, a pesar de que estem perdent unitats de la nostra grueta. Estic gaudint en tot moment de la cursa però encara queda quasi 1 hora d'esforç. El fet d'anar animant-nos mútuament i passant-nos l’aigua en cada avituallament fa que el temps passe molt ràpid. Poc a poc avance en el grup i em pose al costat de la llebre, vaig bé i ja he fet prou “drafting”, ara em toca a mi també tragar vent de cara i solidaritzar-me. Anem comentant la cursa amb la llebre que també prepara la marató i vol fer-la en 2h34min..jijiji casi ná.
Passem la mitja marató en 1h 22min, ja sols queden 9 quilòmetres. Desprès del 25 el grup s’ha reduït a unes 6/7 unitats i com em trobe bé incremente un poc el ritme, no sé si era el més correcte però em veia bé i tenia confiança. S’uneix un corredor a mi i anem parlant sobre la carrera i sobre la marató. Anem en paral·lel i poc a poc anem augmentant el ritme fins que a falta de l’últim quilòmetre no puc ja seguir el seu ritme, no m’estranya, estem anant els últims quilòmetres a 3:44 i desprès de tot el que portem no es fa fàcil, a més el vent continua fent-ne de les seues. Finalment arribe en 1h 56min 19 sec a un ritme de 3:52 i sorprenentment a la posició 12 de més de 1800 que han completat la cursa de 30km, la posició no deixa de ser una anècdota i una dada més, l’objectiu era fer la carrera a ritme i ha anat molt bé. Bones sensacions, bon ritme i sense patir en excés.
Molt content pel test i confiança plena per a afrontar les últimes 3 setmanes de preparació per a la marató. Ara sorgeixen nous dubtes ja que la meua intenció era fer la marató a 4:00 però desprès de com ha anat la cosa estic pensant en arriscar una mica i anar a 3:55, com ho veieu? De moment encara tinc temps de pensar-ho.
 Felicitar tant a l’organització com a les llebres i a tots els que han fet possible aquest esdeveniment. L'únic però la falta de gent en molts trams de la cursa però és comprensible degut al vent i al fred que feia.
Ja sols queden 3 setmanes però el més important de tot és que estic gaudint molt de l’entrenament que Manolo va planificar i preparar per a arribar en òptimes condicions al 15M.
#RoadToMaratoBcn
Salut i km


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada