dimarts, 25 d’agost del 2009

I VOLTA A PEU MARÍTIMA EL PERELLÓ

El passat dimecres 12 d’Agost es va celebrar a la localitat d’El Perelló la volta a peu que inicialment constava de 8000 metres, però degut a la ja famosa llei de costes que no va deixar córrer pel passeig marítim, va haver de vore’s reduïda en 2300 metres, constant així d’una distancia de 5.700 metres.
Arribem sobre les 19:45 Ferran, Oscar i jo, ja que la carrera era a les 20:30, però de seguida ens adonem que hi havia moltíssima gent. Vam haver de pagar 3 euros per a participar i això si prèviament t’havies inscrit per Internet, en cas d’apuntar-te el mateix dia, havies de pagar 5 euros, la cua pera apuntar-se no parava de créixer. Calfem una estona i ens situem a l’eixida quan faltaven uns 5 minuts, ja que ja estava a rebentar. Em faig un lloc per la part mitja dels corredors mentre que Oscar i Ferran decideixen anar més cap a darrere. L’organització, que era una falla d’aquesta localitat, insisteix en que ens situem cap a darrere ja que els primers estan ja a més de 10 metres de la sortida. No hi ha res a fer. Tot es insistir però la gent no es mou. Així que es dona l’eixida. Jo tindria aproximadament 300 persones per davant i estava casi en la línea de sortida, així que els primers estaven a més de 10 metres per davant de la sortida. El que em dona molta ràbia es vore a gent que es situa davant de tots o a les primeres línies i que van a 5 minuts el quilòmetre. El més lògic és que els que més corren es situen davant i cadascú es situe en funció del seu nivell dins de la prova. Allí teníem a les primeres files a molta gent que només donar la eixida sols feien que molestar i fer tapó. Sols demane un poc més de lògica a l’hora de situar-se a l’eixida.

Es dona l’eixida en un poc de retràs i ens posem a córrer com podem, ja que hi ha molta gent i el carrer tampoc es massa ample, seguim tot recte uns 800 metres i tornem en sentit contrari però pel mateix carrer després de fer un gir de 180°. Passem per la línea de sortida i ens dirigim cap a la part oposada de la localitat, i no tenim referència de ningun tipus, els quilòmetres no estan senyalitzats, quin desastre!!
Seguim per la zona nord del poble i almenys trobem un avituallament, refresque tot el que puc, ja que vaig massa de pressa i a més fa molta calor. Tornem cap a la zona de sortida i ja sols queda fer la volta inicial d’anar i tornar pel mateix carrer. Quan em dirigisc de nou cap a la zona sud, després de passar per davall de la sortida per tercera vegada veig que els primers ja venen cap a l’arribada. Calcule que faltaran uns 1500 metres, és el moment de donar-ho tot, però ja vaig prou justet. Em creue en els primers i al cap de poc veig passar també a la primera xica, quina màquina. Arribe a l’extrem sud i ja sols em queda tornar cap a l’arribada. Arribe amb Rafa i el rellotge em marca un temps 21:20.
Calcule que hauré entrat sobre la posició 60 i si el recorregut es el que diu l’organització, m’ha ixit a 3:45 el quilòmetre aproximadament.
No m’agrada criticar mai a l’organització però va ser lamentable:
Els quilòmetres no estaven marcats, de la mitjania cap a darrere no van tindre ni aigua, però clar, com que el que volien era traure diners( i molts que en traurien)... perquè ens van donar una camisa de cotó que no val ni un euro i la resta de coses que ens donaren: meló aigua, revista.. estava tot més que pagat.
Espere que per al proper any rectifiquen i que si no podem abastir a tanta gent que no deixen que s’inscriguen, però que no vullguen fer un negoci a costa dels corredors populars.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada